De ziua mea vreau sa lupt!

Dragii mei cititori,

va multumesc pentru vizitele zilnice si pentru faptul ca am ajuns sa am unul dintre cele mai citite bloguri de pe internet. De ziua mea nu doresc sa devin nemuritor, sa fiu „poet national” sau mare vedeta in talk-show-ul lui Turcescu… imi doresc altceva.

Imi doresc pentru ca toata suflarea romaneasca si romanii de pretutindeni sa se apropie intr-o singura suflare, crez si traire. Ma refer in special la romanii din Basarabia, uitati de istorie insa nu si de inimile noastre.

Cestiunea retrocedarii Basarabiei cu incetul ajunge a fi o cestiune de existenta pentru poporul roman. Puternicul imparat Alexandru II staruieste sa castige cu orice pret stapanirea asupra acestei parti din cea mai pretioasa parte a vetrei noastre stramosesti. Intelegem pe deplin aceasta staruinta,deoarece, la urma urmelor, pentru interesele sale morale si materiale,orice stat face tot ce-i sta prin putinta: Rusia este o imparatie mare si puternica, iar noi suntem o tara mica si slaba; daca dar tarul Alexandru II este hotarat a lua Basarabia in stapanirea sa, pentru noi Basarabia e perduta.

Dar daca ne dam bine seama, nici nu e vorba sa pierdem ori sa pastram Basarabia: vorba e cum o vom pierde ori cum o vom pastra. Nenorocirea cea mare, ce ni se poate intampla, nu este ca vom perde si ramasita unei pretioase provincii perdute: putem sa perdem chiar mai mult decat atata, increderea in trainicia poporului roman.In viata sa indelungata, niciodata poporul roman nu a fost la inaltimea la care se afla astazi,cand cinci milioane de romani sunt uniti intr-un singur stat.

Mihai Viteazul a izbutit sa impreune sub stapanirea sa trei tari si sa pregateasca intemeierea unui stat roman mai puternic; a fost insa destul ca Mihai Viteazul sa moara,pentru ca planul urzit de dansul sa se prabuseasca. Statul roman de astazi a trecut insa prin mai multe sguduituri si ramane statornic,fiindca are doua temelii: constiinta romanilor si increderea marilor natiuni europene.Daca vom castiga de trei ori atat pamant pe cat avem si vom perde aceste temelii, statul roman, fie el oricat de intins, va deveni o creatiune trecatoare; iar daca ne vom pastra temeliile de existenta sociala, Rusia ne poate lua ce-i place si perderile ne vor fi trecatoare.

Astazi e dar timpul ca sa intarim atat in romani, cat si in popoarele mari ale apusului, credinta in trainicia poporului roman. Rusia voieste sa ia Basarabia cu orice pret; noi nu primim nici un pret. Primind un pret, am vinde; si noi nu vindem nimic! Guvernul rusesc insusi a pus cestiunea astfel, incat romanii sunt datori a ramanea pana in sfarsit consecventi motiunilor votate de catre corpurile legiuitoare; nu dam nimic si nu primim nimic. Romanul care ar cuteza sa atinga acest principiu ar fi un vanzator.

Am scris despre asta si in TIMPUL, pe 10 februarie 1878 – Articolul se intitula „Credinta in trainicia poporului roman” insa in 2008, de ziua mea, imi doresc sa va ganditi la Basarabia si la romanii de pretutindeni!

19 Responses to “De ziua mea vreau sa lupt!”


  1. 1 octavianblaga Ianuarie 15, 2008 la 1:15 pm

    Va invit sa cititi un EDICT pentru constituirea FRATIEI EMINESCU si, daca doriti, sa il semnati:

    http://adsumus.wordpress.com/2008/01/15/edict/

    Va multumesc, Octavian Blaga

  2. 2 Danny Ianuarie 15, 2008 la 1:58 pm

    D-l Eminescu,mai stiti ce zicea Nichita Stanescu despre dumneavoastra?.Va invit sa va aduceti aminte accesand siteul http://www.vointa.wordpress.com.Nu vei regreta!
    Sper sa nu-mi considerati mesajul drept spam ca nu cred ca se inventase termenul pe vremea aceea!:)

  3. 6 ihtys Ianuarie 15, 2008 la 7:55 pm

    Nu prea citim blogul tau, dar il clikuim.Daca vrem sa il citim pe Eminescu il citim din carti.
    Nu vreau sa va acuz de vreo boala psihica numita paranoia.Dar Eminescu a murit.

  4. 7 dadatroll Ianuarie 16, 2008 la 12:32 am

    A murit si fratele lui Drugulescu.

  5. 8 eminescu Ianuarie 16, 2008 la 4:12 am

    @ihtys – asa vorbesti tu despre nemuritori?

  6. 9 mado Ianuarie 16, 2008 la 11:56 am

    un blog folisindu-ma de un nume
    …destul de cunoscut
    implica resposabilitati deosebite
    sa te vedem!

    o zi buna!

  7. 10 dadatroll Ianuarie 16, 2008 la 2:37 pm

    Eminescu sa murit! HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA! Gluma dealu Teo dela Cafe Deko.

  8. 11 balauru Ianuarie 17, 2008 la 8:35 am

    Mike, e adevarat ca ai scris astea?

    Cool, man, cool, esti predecesorul rapperilor mioritici:

    Cand tu treci
    “Cand tu treci atuncea murul
    Fura-n umbra ta conturul,
    Ah, cum nu sunt eu copilul
    Tineretii tale, purul.
    Mai putin platonic poate,
    Ti-as musca cu dulce nurul
    Pe genunchi te-as pune calare
    Ti-as salta in sus eu curul
    Deschizand din sponci corsetul
    Eu i-as suge gurii nurul
    Buburuzei tatei tale
    I-as cata apoi cusurul

    Sa pun sulita-mi aprinsa
    Unde crapa-n doua curul”

    Vin la neica
    “Vin la neica ca sa-ti prinda
    Roza ta pe-un fir de ghinda
    Si sa-ti gadile-ncet negul
    Cand ti l-a baga pe-ntregul”

    Ia te-ntinde
    “Ia te-ntinde draga-n tinda
    Si izmana ti-o desprinda
    Mainile-mpreuna in cap
    De cracana sa incap

    Dar asa, cu socoteala
    Sa-ti scot p… la iveala”
    In batjocura lautarilor
    “Tot as f…, si-as f…, si-as f…
    Ce n-am parale marunte
    Asteapta pan ce-oi schimba
    Si te-oi f… pan ce-i crapa”.

    Nunta lui Pepelea
    “Demna-i de poetici pene
    Dezlegarea de izmene.
    Vrei sa scrii un bun roman?
    P..a-ti scoate la meidan.
    Are scriere vioaie?
    Scriitorul are coa..e,
    C-un cuvant, fara de-aceste,
    Scriitorul prost imi este.”

    sursa: http://www.evz.ro/article.php?artid=287878

    noi sintem mici copii pe linga el. Mike, cool man, you made my day..

    Sint total de acord cu asta:

    “Vrei sa scrii un bun roman?
    P..a-ti scoate la meidan.”

  9. 12 Andreifan Septembrie 6, 2008 la 10:27 pm

    va invit pe http://www.nepasator.blogspot.com .. umilul meu blog.. cu toate pagubele vietii mele…

  10. 13 @dr!@n Ianuarie 14, 2009 la 8:21 pm

    Hei nu cred ca trebuie sa glumim de cel mai mare poet al limbii romane asa ca …


  1. 1 De ziua ta… « Veronica Micle Trackback pe Ianuarie 15, 2008 la 12:25 pm
  2. 2 Eminescule, it’s your birthday! « Ion Luca Caragiale Trackback pe Ianuarie 15, 2008 la 12:27 pm
  3. 3 La multi ani Eminescule - sa-ti tai porcu’ « Ion Creanga Trackback pe Ianuarie 15, 2008 la 12:36 pm
  4. 4 Mihai Eminescu « Referate Trackback pe Ianuarie 15, 2008 la 12:47 pm
  5. 5 Ziua Eminescu at Justin Blog - un nimeni celebru… Trackback pe Ianuarie 15, 2008 la 4:05 pm
  6. 6 Referat Mihai Eminescu « ionutdotme Trackback pe Decembrie 19, 2012 la 10:37 am

Lasă un răspuns

Oracol

Ianuarie 2008
L M M M V S D
« Noi   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

